Nintendo, Trump’ın yasadışı gümrük vergilerinin iadesi için ABD hükümetine dava açıyor

Nintendo of America, Trump yönetiminin gümrük vergilerine karşı hukuki süreç başlattı. Şirket, Switch 2 lansmanını da etkileyen ek vergilerin faiziyle birlikte iade edilmesini talep ediyor. FedEx de benzer bir dava ile sürece dahil oldu. – DEVAMI …


Nintendo of America, eski Başkan Donald Trump döneminde uygulamaya konulan gümrük vergilerine karşı ABD hükümetine dava açtı. ABD Uluslararası Ticaret Mahkemesi’ne sunulan şikayet dilekçesinde teknoloji devi, ödenen tüm vergilerin faiziyle birlikte “ivedilikle iade edilmesini” talep ediyor.

Yüksek Mahkeme Kararı Süreci Tetikledi

Söz konusu hukuki hamle, ABD Yüksek Mahkemesi’nin geçtiğimiz ay verdiği kritik kararın ardından geldi. Mahkeme, Trump’ın “karşılıklı” gümrük vergileri koymak için Uluslararası Acil Ekonomik Güçler Yasası’nı (IEEPA) kullanmasının hukuka aykırı olduğuna hükmetmişti. Ancak yargı kararı, tahsil edilen vergilerin iadesinin nasıl işleyeceğine dair net bir mekanizma tanımlamamıştı.

Switch 2 Lansmanı ve Fiyat Artışları

Nintendo, geçtiğimiz yıl yeni konsolu Switch 2 için 9 Nisan olarak belirlediği ön sipariş tarihini, Trump’ın birçok ülkeden ithal edilen ürünlere geniş kapsamlı gümrük vergisi uygulama planıyla aynı gün açıklamıştı. Şirket, vergilerin potansiyel etkilerini değerlendirmek amacıyla ABD’deki ön sipariş sürecini bir süre askıya almak zorunda kalmıştı. Cihaz planlanan takvimde piyasaya sürülse de gümrük maliyetleri nedeniyle birçok aksesuarın fiyatında artışa gidilmişti.

Lojistik Devinden Benzer Hamle

Süreçte yalnız olmayan Nintendo’nun yanı sıra lojistik operatörü FedEx de ABD Uluslararası Ticaret Mahkemesi’nde benzer bir dava açarak vergi ödemelerinin “tam iadesini” istedi. FedEx, iadenin gerçekleşmesi halinde, bu maliyetleri başlangıçta üstlenen göndericilere ve tüketicilere geri ödeme yapacağını taahhüt etti.


İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.